Selamat Datang Ke Blog Nurin

Assalamualaikum......

Jgan merajuk yeeeeeee cik cha

Happy besday cik cha, ingat x toleh merajuk lg yeeeeeee ingat tuuuuu, sb cik cha dah besar tau dah 2 thn, ckplah merajuk dan buang jauh2. Masa besday hari tu memang srnk sb Nurin dpt tido lama, bkn ap utk memudahkan Ibu menolong Ibu Cik cha masak

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Tudung....tudung....


Ini Abe ngah dgn tdg y ibu baru beli, ibu sibuk2 mencuba tdg y baru beli abe ngah pun nak tumpang sekaki inilah ragam abengah kalu x bui teriak x ingat dunia he...he...he, cantik tak abe ngah nurin ni. Sbnya abengah ni dia teringin pakai tdg sb tgk sarah ngam addin pakai tdg baru2 niiiiiiii, tp y bestnya tgk tu sengeh sapai telinga

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

copy n paste

Copy n paste


16 Dec, 2009

Author: zilakasim
Category : free gift

salam semua kawan2... aku ada 5 ketul coin pouch suteramas nak giveaway... syaratnyerr senang jeee.... u all kena paste my posting kat blog....akan banyak giveaway nanti bila aku balik dari ganu... shopping kat kraf2 tu... so copy this posting pastu letak comment kat banyak... insyaallah setiap yg buat copy n paste serta comment akan dapat hadiah dari zilakasim.... yg 5 komen pertama akan dapat hadiah kat atas... pastu akan menyusul hadiah yg lain........... nantikan.......

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Bestnya Awisy

Srnknya awisy gi bercuti, tp jgn pulak balik nanti demam sian ko mama awisy, penat2 gi jele blk kena jg awisy demam

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Nasib baik x bersarang lg blog ibu nurin niiiiiii

Dah byk ari x update, bukan ap skrg ni tgh sibuk dengan kerja y berlambak2 letih....
Tp pg ni bila tgk blog mokla teruja jugak tgk free gift tuuuuuu .....ha...ha...ha

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Bergaya dengan baju baru di aidiladha

Tengok Mok la mskkan gambar kat blog nurin pun teringin juga nak mskkan gambar nurin ngam ibu, abe long, abe ngah dan mak saudara sebelah abah.

Gambar ni ibu ngan mok ct, mok ani, mok kak dan moksu sdg bergaya habis.......tgk tu berbagai gaya



Ni gambar Nurin ngam ibu tgk ibu sdg bergaya habis.... dan di bawah tu gambar nurin ngam kedua-dua abe nurin, cuba tgk abe ngah dgn kete di tangan dan susu y x penah ditinggalkan





  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Laksam punye pasal

Nurin nak cite sikit pasal aktiviti Ibu Nurin, sekarang ni ibu kalu setiap ari selasa memang sibuk sgt mana tak nya.....ibu ngam mok kak sekarang dah jadi rakan kongsi berniaga makanan. migu lepas buat nasi kerabu d migu ni buat laksam. sebenarnya nurin nak cite ibu ngam mokkak sapai x dak masa langsung nak tgk tv kalu ari selasa sb sibuk duk masak padahal ibu ni jenis suka cite tv 9 tp duit punye pasal  lupa seketika. Migu lepas ibu ngam mokkak msk nasi kerabu sapai pukul 12.00 mlm br siap nurin rasa dah lewat sgt sb masak tu kat umah mokkak tp semalam lagi gawat mana taknya sapai pukul 1.30 pagi...........bayangkan sapai nurin tido kat umah mokkak tp nak buat mcmana duit punye pasal untuk nurin jg Smlm nurin tgk ibu letih sgt mokkak pun mc tu jg sb smlm duk kukus laksam sapai 75 batang mana tak letihnya sian nurin tgk ibu demi anak2 ibu sanggup cari duit lebih....pg td nurin bgn pun kejap aje minum susu sb sian kat ibu.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Banjir....banjir kalu dak boh......

Lagumana nak balik niiiiiiiii, banjir weh jange sekat tengah jale aje dah lah. kalu raya dalam ujen gak barulah seronak buleh main air betul dak, pahtu baju comel pun jadi tepat sapu seluk. tp tak pe janji buleh raya. pahtu nak pakai baju raya ngam tdg hak jht ngam mokla nantilah kita tgk pahtu ambil gambar sama2, ok gak.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Telepon dibuat kete

Wahai sepupu2 ku ni nurin pun nak cite jugalah pasal tepon ni....tp buke nurin y buat abe ngah nurin y buas sgt2 tu punya keja, kalu Dawisy suka msk mulut tepon, cik cha pula suka picit situ picit sini kalu addin nurin x tahu dia minat ko dak tepon tp abe ngah nurin ni kalu dpt tepon mc toke getah kecap mc betul2 mc toke tp kalu dia rasa puas doh kecap ap lg jadi ketelah pulak tepon tuuuuu x kiralah tepon sapo pun janji blh wak kete sapai tepon abah dia habis calar2....tp nak wak gano kalu marah dia wak dok....jah ore kata buat muka bodoh. tulah perangai abe ngah nurin safwan namanya.........tp kalu ibu mita dia x si wi bila ibu ambik jg melalaklah jwbnya sapai nak pecah umah kalu nak tahu tahu tanyalah addin lgmana abe ngah melalak mc x ingat dunia ha....ha....ha itulah citenya

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Nurin Msk Hospital...sian....


wahai....sepupu2ku, tahu tak baru2 ni Nurin kena msk wad sb Nurin batuk dan lelah......rasa2 ckplah biar sekali aje msk wad sb x tahan Nurin habis lebam2 tangan dicucuk oleh doktor2 pelatih kat pital tu sakit hanya tuhan y tahu, kalu darwish nak tahu lagumana rasa skt kena cucuk dan jarum tanyalah Addin ngam sarah sb demo tu rajin msk wad jg......sakit betul tak addin.










  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Anakku yang No. 3

Salam, lama dah x msk blog dan update bkn x nak update ari tu cuti lama sb bsalin anak ke 3,

Ini gambar anak perempuanku yang di lahir secara pembedahan pada 10.08.2009, di Hospital Besar Kuala Krai, semua anak2 ku di lahirkan secara pembedahan sb aku x blh bersalin secara normal.




Anak perempuanku ini namanya NURIN NADHIRAH, Ini gambar selepas rambut Nurin dicukur. aku bersalin dah dekat dgn bulan puasa jd x sempat nak buat kenduri cukur jambul jd kami buatlah pd hari raya kedua baru2 ni.








Ini tgklah gambar anak perempuanku sedang bergaya cantik tak....ha...ha...ha






  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Telatah Anakku




Beberapa telatah gambar anak-anakku...... kadang-kadang kita penat melakukan berbagai kerja tp bila melihat telatah anak2 hilang rasa letih timbul rasa gembira. Walaupun penat sekuat mana pun bila ada anak2 disisi semuanya hilang. Ingatlah anak adalah kurniaan Allah s.w.t kepada kita semua janganlah abaikan anak2 demi kepentingan diri kita.









  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Lebah minat sgt kat tangan Hariz Safwan







Ni Hariz Safwan

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Cantik Tak lukisan Abe Long



Gambar-gambar Abe Long Syahmie semasa menyertai pertandingan mewarna yang dianjurkan oleh pihak TESKO KAJANG. Abe Long telah mendapat tempat ke 7 daripada 14 orang yang menyertai, kira oklah tu sebab yang menyertai bukan sama umur tapi lebih daripada 6 tahun. ada yang berumur 12, 9, 7.



  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Selamat Hari Lahir



Sekitar majlis besday anakku Abe Long , Abe Ngah dan Kek yg ku tempah khas untuk diaorang

Gambar ni masa sambutan Hari Lahir anakku Hariz Safwan, sebenarnya Hari Lahir safwan bulan 1 tapi terlewat nak masukkan dalam blog niiiiii. Jadi baru hari ini berkesempatan untuk masukkan dalam blog. Masa sambutan hari Lahir Safwan x ramai sepupu y datang hanya Addin seorang aje yang ada sb mereka yang lain datang lewat ingatkan nak tugu tapi nampak safwan dah ngantuk sangat tu y kita orang potong kek dulu.


Ini pula anakku yang sulong Hafizuddin Syahmi, bukan main sengih lagu tu mana tak nya orang nak sambut Hari Lahir, tambah pula ramai sepupu yang datang lagilah seronak nak tiup lilin. Hari Lahir Syahmi sepatutnya pada 08.05.09 tapi aku buat lewat sehari sebab 08.05 tu jatuh hari Jumaat jd aku buatlah hari sabtu. Kira meriah jugak Hari lahir Syahmi ni sb aku pun x sangka y sepupunya dari Gemas datang dan nenek sebelah bapanya juga ada sekali lagilah seronak. Sekarang genap umur Syahmi 6 Tahun.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Ibu yang disayangi

Orang kata aku lahir dari perut mak.. (bukan org kata...memang betul)
Bila dahaga, yang susukan aku....mak
Bila lapar, yang suapkan aku....mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak
Bila bangun tidur, aku cari....mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak
Bila nak bermanja, aku dekati....mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak
Bila nakal, yang memarahi aku....mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma....mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak
Bila takut, yang tenangkan aku....mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak
Aku selalu teringatkan ....mak
Bila sedih, aku mesti talipon....mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak
Yang selalu berleter kat aku...mak
Yang selalu puji aku....mak
Yang selalu nasihat aku....mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak
Aku ada pasangan hidup sendiri....
Bila seronok, aku cari....pasanganku
Bila sedih, aku cari....mak
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku
Bila gagal, aku ceritakan pada....mak
Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku
Bila berduka, aku peluk erat....emakku
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....mak
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku
Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”
Selalu.. aku ingat pasanganku Selalu.. mak ingat kat aku
Bila-bila... aku akan talipon pasanganku Entah bila... aku nak talipon mak Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk emak

Renungkan: "Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk
mak? mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".
Berderai air mata jika kita mendengarnya........

Tapi kalau mak sudah tiada.......... MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....

Berapa ramai yang sanggup menyuapkan ibunya.... berapa ramai yang sanggup mencuci muntah ibunya..... berapa ramai yang sanggup mengantikan lampin ibunya..... berapa ramai yang sanggup membersihkan najis ibunya....... berapa ramai yang sanggup membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya.... berapa ramai yang sanggup berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
dan akhir sekali berapa ramai yang sembahyang JENAZAH ibunya......
Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.004) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.
1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA

Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,
"Saya Sayangkan Ibu". Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.

sAYANGILAH eMAK kITA sELAGI mEREKA mASIH aDA............

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Balik Kpg jg male niiiiiii

Abe amie ngam safwan pun nak balik kampung juga mlm niiiiiiii kita balik naik kete aje, lainlah sarah dia balik naik belon tentu best kan addin. Nanti kita jupa kat kampung deh........

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Perangai T'baru Anak-anakku


Niiiii pula ragam abangnya bila makan berbagai-bagai gaya dibuatnya. Anak-anakku memanglah nakal tapi kadang2 seronak jg melihat telatah mereka ini.

Ini perangai terbaru hariz safwan bila minum susu dia akan lending tidak kira kat mana asalkan dapat letak kepala itu kira oklah bagi dia.

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Anak-anak t'cinta

Dua orang puteraku, yang sulong namanya Hafizuddin Syahmi dan kedua Hariz Safwan. Anak2ku ini sungguh nakal dan lasak, tapi antara dua orang ni Hariz Safwan paling lasak sampai x larat nak layan. Tapi seronak juga bila tengok anak-anak membesar dengan berbagai telatah.


Cuba tengok tu....................seronaknya dia lending macam org dewasa











  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Bunga Ros Segar

Merahkan bunga ini, cantik tak..........ini bunga Ros yang aku tanam di halaman umahku

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments

Beberapa pokok di halaman umahku

Mesti ada yang tertanya2 pokok apakah ini, sebenarnya aku sendiri pun x tahu nama pokok ini....ha..ha...ha, pokok ini sebenarnya aku ambil dengan kawan kat opis asalnya sebatang aje aku tanam tapi skrg bercabang2. Kawan aku kata pokok ini adalah ubat untuk mengurangkan sakit2 sendi tapi aku x pernah pun cuba. kata kawan ku lagi cuma rebus dan ambil air untuk dibuat mandi, itu aje yang aku tahu.....lain2 x tahu lah aku nak ckp.


Ini pokok daun kesom, segarkan daun niiii.... tgklah tuan nya sama gemuk dengan pokoknya. Pokok ini baru lagi aku tanam cantik pula nampaknya, tapi pokok ini mudah tumbuh asalkan berada ditempat basah.



.
Salah satu pokok yang akub tanam di umah ku, ini pokok Halia segar kan.......dulu pokok ini dah mati lepas tu aku tanam semula dan ini lah hasilnya





Ini pokok cili padi, pokok cili ini tidak berbuah lagi kerana aku baru aje tanam.


















  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS
Read Comments